Outsourcing sił sprzedaży

Przesuwanie procesów sprzedażowych poza siedzibę firmy to coraz bardziej popularne zjawisko na polskim rynku. Pozwala ono na oszczędności, związane z ograniczeniem wydatków niezbędnych do realizacji sprzedaży, a także – umożliwia skoncentrowanie się na innych gałęziach działalności, jak produkcja towarów czy prowadzenie usług powiązanych z biznesem. Po tę formę realizacji procesów sprzedażowych sięgają zatem branże, dla których sprzedaż nie stanowi podstawy działalności, czyli na przykład: branża telekomunikacyjna, kosmetyczna czy farmaceutyczna.

Na czym polega outsourcing sił sprzedaży?

Proces sprzedaży oparty o outsourcing to inaczej korzystanie z doświadczenia i zasobów zewnętrznej firmy, wyspecjalizowanej w dotarciu do punktów masowej sprzedaży lub ostatecznego odbiorcy przy wykorzystaniu wszelkich niezbędnych narzędzi. Takimi narzędziami mogą być, m.in. floty samochodów, telefony komórkowe, urządzenia mobilne, aplikacje i systemy raportowania. Outsourcing sił sprzedaży jest przygotowywany pod konkretne potrzeby klienta i składają się na niego: rekrutacja, szkolenia, bieżące zarządzanie, raportowanie oraz kontrola pracy.

Zalety korzystania z outsourcingu sił sprzedaży

Outsourcing sił sprzedaży, bez względu na to, czy jest to outsourcing sprzedaży b2b czy na linii biznes-klient, pozwala na zwiększenie elastyczności kadrowej, szybki dostęp do doświadczonych pracowników oraz ich wiedzy eksperckiej. Możliwa jest dzięki niemu także większa kontrola kosztów. Zasady współpracy z zewnętrzną firmą w zakresie sprzedaży gwarantują natomiast efektywność działań. Zgodnie z ustaleniami i potrzebami klienta, outsourcingowe siły sprzedaży muszą przestrzegać minimalnej ilości wizyt w punktach handlowych oraz minimalnej sprzedaży. Są także zobowiązane do prowadzenia działań związanych z monitorowaniem konkurencji oraz raportowania danych sprzedażowych.

Czy outsourcing sił sprzedaży to rozwiązanie dla mnie?

Usługi sprzedażowego outsourcingu są skierowane do firm, które chcą skoncentrować swoją działalność na innych gałęziach biznesu, niż sprzedaż. Przykładem są koncerny farmaceutyczne lub kosmetyczne, zajmujące się produkcją leków, suplementów czy kosmetyków, badaniami, szkoleniami, etc. Skorzystanie z takiej usługi pozwala także na dostęp do wiedzy i doświadczenia ekspertów oraz stworzenie i wdrożenie spójnej strategii, obejmującej standardowe i dodatkowe usługi, jak merchandising, obsługę hostessową czy program tajemniczego klienta. Rozwiązania te pozwalają na zwiększenie elastyczności firmy i szybkości reakcji na zmiany rynkowe bez konieczności angażowania własnego zespołu. Zapewniają także pełną kontrolę kosztów zespołu sprzedażowego, co gwarantuje większą konkurencyjność i wzmocnienie pozycji rynkowej produktów i usług.

Co zyskujesz zlecając outsourcing sił sprzedaży?

Outsourcing sprzedaży gwarantuje najwyższej jakości pracę handlowców przy najbardziej konkurencyjnych kosztach, związanych z wynajęciem zasobów i usług zewnętrznych. W ramach usługi oferujemy rekrutację i selekcję personelu, obsługę kadrowo-płacową zatrudnionych, wyposażenie i niezbędne narzędzia pracy. Gwarantujemy także przeprowadzenie szkoleń wstępnych, w tym z zakresu BHP, wdrożenie i administrację systemów oraz koordynację i nadzór pracy zespołu i efektywności procesów. Naszą przewagę konkurencyjną stanowią zaawansowane procesy HR, obejmujące rekrutację, szkolenia, a także systemy motywacyjne oraz projektowe podejście do realizacji zleceń. Oferujemy również możliwość pozyskania niekonkurencyjnego partnera i realizację projektów multipartnerskich, opartych na zasadzie współdzielenia i zwiększenia w ten sposób efektywności kosztów zespołów sprzedażowych.


PGM Services Sp. z o.o.

ul. Marszałkowska 55/73 lok.39
00-676 Warszawa

NIP: 7010506526
REGON: 36248617200000

tel. 22 398 81 57


Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo


Oferta PGM Services

PGM Services oferta

Kontakt z nami

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania odnośnie naszej oferty zapraszamy do kontaktu.

tel. +48 22 398 81 57